Takmičarski deo Teatra na raskršću počeo predstavom Galeb A.P. Čehova

Dramom Galeb A. P. Čehova počeo je takmičarski deo Teatra na raskršću u Narodnom pozorištu u Nišu. Dramu Galeb Čehov je napisao krajem 19. veka i time uveo promene u tadašnje pozorište, stavljajući naglasak na emocije i promene raspoloženja, a ne na samu teatralnost.
Iz tog razloga ovo delo publika na početku nije dobro prihvatila, ali je s vremenom je Galeb postao jedna od najznačajnijih drama Antona Čehova. Galeb se bavi s više različitih tema, a pre svega s komplikovanim odnosom majke i sina.
Glumica Irina Nikolajevna Arkadina i njen sin Konstantin Trepljev imaju izrazito komplikovan odnos, što rezultira niskim samopouzdanjem kod Konstantina. On veruje da ga ljudi hvale i poštuju samo zbog majke koja je cenjena i uspešna glumica smatra da je on nebitan kad nje nema u društvu. Ta se situacija dešava i proteže kroz ceo njegov život, a Irina to pogoršava svojim odbijanjem da mu pomogne. Druga važna tema ovog dela su partnerske veze koje su ovde nesrećne za svakog lika.
Konstantin je zaljubljen u Ninu koja mu delimično odgovara na njegova osećanja, ali pojavljivanjem Trigorina i to nestaje. S druge strane, Maša je zaljubljena u Konstantina. Trigorin u kog se zaljubljuje Nina je neodlučan između nje i između Irine, dok Maša zaokuplja misli Medvedenka, ali ga ona odbija zbog ljubavi prema Konstantinu. Svaki od ovih likova nada se da će voljena osoba da mu uzvrati ljubav, no nijedan od njih zapravo ne dobiva ono što želi.
Medvedenko i Maša se venčaju, ali Maša pristaje na to samo kako bi prestala misliti na Konstantina, dakle nije bila uzvraćena ljubav. Irina pritiscima i odlaskom želi da ukloni Trigorina iz Ninine blizine, ali oni svejedno kasnije budu zajedno. Međutim, Trigorin opet vraća Irini, koja je pristala da bude drugi izbor jer je jedini razlog što se vratio njoj neuspeh s Ninom.
Ova Čehovljeva drama je izuzetno kompleksna. Naime, svaki lik nalazi u različitim, ali jednako teškim situacijama gde mora da odluči hoće li da odustane od nadanja i borbe za ljubav. Svako od njih iskazuje ljubav voljenoj osobi, nakon odbijanja svako od njih to teško prihvata i svi pate. Konstantin jedini od njih završava tragično – počini samoubistvo. On nigde nije uspeo da pronađe utehu, ni u majčinskoj ni u partnerskoj ljubavi, a karijera mu tada više nije ni bila važna.
Predstavu je režirao Aleksandar Ivanovski, u izvođenju NU teatar „Jordan H. K. Džinot”, Veles, Severna Makedonija.
U sredu, 8. oktobra na repertoaru je predtava KISELINA, u režiji Nermina Hamzagića, Bosanskog narodnog pozorište Zenica, Bosna i Hercegovina.