Nišlije se najviše žale na rad Katastra
Svaka druga prijava odnosi se na rad zaposlenih u Katastru, kako republičkom, tako i u Nišu. Imamo čak i imena službenika na čiji rad se ljudi žale, kaže republički ombudsman Zoran Pašalić, koji je posetio Niš.
Mislim da je ovo sistemska stvar i to mora da se reši izmenom određenih propisa. Kao što znate, podneta je inicijativa Ustavnom sudu za ocenu ustavnosti, povodom angažovanja advokata u postupku i troškovima sa kojima se građani prilikom upisa i promena u katastru susreću. Nadam se da će se Sud prema tome odrediti pozitivno za građane, ali je problem u dužini i brzini postupka. Ovo je već druga godina gde smo u stalnom dopisivanju sa građanima, uspeli smo da rešimo veliki broj problema, ali mislim da je ovo sistemska stvar i da mora da se reši izvan određenih propisa, kaže Pašalić.
Ombudsmanka Grada Niša Katarina Mitrovski rekla je njihova praksa da sa građanima razgovaraju direktno, da ljudi najčešće dolaze u kancelariju gde razgovaraju sa njom ili zaposlenima u kancelariji.
Do sada nam se obratilo oko 1.500 građana sa pritužbama i problemima, a bilo je i onih koji su telefonskim putem tražili pravni savet. Najveći problem u ovoj godini bio je problem sa izvorom buke iz ugostiteljskih objekata. Vršili smo veliki pritisak na inspekcijske službe, međutim nismo uspeli da problem rešimo do kraja. Identifikovali smo da nam tu fale neke lokalne odluke koje bi u tom delu uredile kontrolisanje buke, tako da smo u toku prošle nedelje uputili inicijativu za donošenje lokalne inicijative za merenje buke iz ugostiteljskih objekata nadležnoj upravi i sa time smo upoznali gradonačelnika i Gradsko veće kao predlagača i imamo obećanja da će to ući u skupštinsku proceduru, istakla je Mitrovski.