Dete jede plastelin- nema problema, jestiv je!
Dok su mala, deca vole da sve probaju i stavljaju u usta, što zahteva posebnu pažnju roditelja ili staratelja. Učenici niške Pravno poslovne škole imaju rešenje za ovaj problem. Naime, oni su u okviru svoje učeničke kompanije došli na ideju da osmisle i naprave plastelin koji se jede i kada detetu dosadi igra sa plastelinom, može bez bojazni da ga pojede! Figure od plastelina različitih boja mogu biti i zdrav dezert, a u ponudi je i više ukusa.
Učenica Pravno poslovne škole u Nišu Petra Cvetkov kaže da se oni trude da svi sastojci budu zdravi i kvalitetni.
– Od sastojaka koristimo bagremov med, heljdino mleko u prahu, kokosovo ulje, žuti šećer i malo šećera u prahu, zbog slatkoće. Okupimo se na mestu gde pravimo, pripremimo se i trudimo da sve bude čisto i u higijenskim prostorijama, sa rukavicama, kapom na glavi, kaže Petra. Nakon toga,kad napravimo, dostavljamo jestivi plastelin. Pomažu nam učenici IV godine, pošto imaju vozačke dozvole, kako bi istog dana kada napravimo plastelin bio dostavljen na kućnu adresu. Plastelin dostavljamo u posebnim kutijama koje u sebi imaju led.
Petra ističe da je plastelin veoma bitan za razvijanje fine motorike.
Kako su ljudi saznali za vas?
– Imamo svoju instagram stranicu playeat, gde ljudi mogu videti i naručiti, dodaje Petra.
Ovi vredni i kreativni učenici kažu da planiraju da svoje proizvode plasiraju u prodavnicma zdrave hrane i organizuju prezentaciju u vrtićima i školama za decu sa poteškoćama u razvoju.
Kakva praktična znanja učenici stiču u učeničkim kompanijama?
– Učenici stiču određena znanja vezana za preduzetništvo, a razvijaju i razne veštine – timskog rada, razvijanje preduzetničkog duha, rešavanje problema idr. Kroz ovaj program, oni imaju za cilj da pre svega prepoznaju realan svet biznisa i da prepoznaju to preduzetništvo i razvijaju svoje potencijale, ističe Jelena Jovanović, profesorka poslovne ekonomije i preduzetništva .
– Učenici stiču i neke stavove, uviđaju razne probleme u društvu i pokušavaju da nađu rešenje za te probleme-ekološke, probleme vezane za decu sa posebnim potrebama, autističnom decom, a s druge strane, razvijaju i empatiju, kaže njihova profesorka.
Učenici bi trebalo da posle završene srednje škole ovaj proizvod kompletiraju i uvedu neophodne standarde, te se može očekivati da, nakon što ispune zakonom propisane uslove, jestivi plastelin nađe svoje mesto na rafovima većih trgovinskih lanaca.