Uzrok akcidenta, najverovatnije-loša železnička infrastruktura
U Pirot je jutros stigao ministar građevinarstva, infrastrukture i saobraćaja Goran Vesić. Na pitanje novinara da li su ljudi bezbedni u ovom trenutku, Vesić je rekao:
– To je najvažnije pitanje i odgovor je da je situacija pod kontrolom, ali nije potpuno sanirana, kaže ministar saobraćaja Goran Vesić. Dok ne bude potpuno sanirana, građanke i građani Pirota treba da prate uputstva Štaba za vanredne situacije i da se ponašaju u skladu sa tim uputstvom i naravno, u tom slučaju, biće apsolutno sve u redu. Jutros je grad Pirot organizovao merenje kvaliteta vazduha na pet lokacija u gradu i na svim lokacijama se pokazalo da nema prisustva amonijaka, ali dok se ne sanira situacija, važno je pratiti šta kaže Štab za vanredne situacije. Želim da se zahvalim Sektoru za vanredne situacije MUP-a Srbije, kao i uvek, izlažući svoje živote opasnosti, oni su uvek na licu mesta, reagovali su pravovremeno i na vreme i svojom reakcijom sprečili katastrofu koja je mogla da bude mnogo gora, takođe i gradonačelniku Vasiću jer je grad Pirot reagovao onako kako treba da se reaguje u ovakvim situacijama.
– Vanredne situacije ne možete da predvidite, ali možete uvek da delujete pravovremeno, da date sva obaveštenja građanima i da ljudi znaju kako da se ponašaju i da preduzmete sve neophodne mere, a Pirot je to upravo uradio, kaže ministar Vesić. Što se nas tiče, Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, mi smo oformili komisiju, izašle su dve inspekcije na teren- inspekcija za prevoz opasnih materija i inspekcija za železnički saobraćaj. Oni će sprovest istragu kada budu bili u mogućnosti, kada Sektor za vanredne situacije završi svoj deo posla i upoznaćemo javnost sa rezultatima naših inspekcija.
– Meni ne treba nikakva inspekcija da vam kažem šta je razlog svega-to je loša železnička infrastruktura. Videćemo da li neko tu nije poštovao pravila, tu se inače vozi 30 km na sat. Inače je izabran izvođač, u martu ove godine je bio tender za rekonstrukciju pruge Niš Dimitrovgrad, vrednost posla je 270 miliona evra, 130 miliona evra je kredit, 70 miliona evra je donacija EU, ostatak se daje iz budžeta Srbije i trebalo bi radovi da počnu sredinom sledeće godine ili nešto ranije, kada će ova pruga biti rekonstruisana i ovi problemi se više neće dešavati. Ono što je problem i čime ćemo se takođe baviti je : Kako je moguće da je tek u martu raspisan tender, a 2018. godine su nam pare bile dostupne i da je neko na vreme radio svoj posao, ne bismo bili u ovoj situaciji, ali to je nešto o čemu ćemo pričati kasnije.
Podsećamo, pre Vesića, ovaj resor vodila je ministarka Zorana Mihajlović.
Boban Stevanović, zamenik načelnika Sektora za vanredne situacije ističe da ovakvi događaji traže povišene mere opreza tokom trajanja procesa sanacije. MUP odnosno Sektor za vanredne situacije i policijska uprava za grad Pirot su obavili odličan posao tokom kasnih popodnevnih sati i cele noći u toku jučerašnjeg dana. Pre svega, vršili su pretragu terena, neposredno na mestu akcidenta i u široj i daljoj okolini, evakuisali 57 lica koja su se zatekla kako na autoputu, tako na naplatnoj rampi i u domaćinstvima u neposrednom okruženju. Svi su medicinski zbrinuti, devetoro je u bolnici u Pirotu, 15 u Nišu i stabilnog su zdravstvenog stanja. Takođe, vrlo važno za mene i moju službu je da su pripadnici Sektora koji su se požalili na tegobe, takođe u dobrom zdravstvenom stanju i njihove vitalne funkcije su odlične, rekao je Stevanović novinarima u Pirotu.